18 Şubat 2010 Perşembe

SBS YE DAİR

Sevgili Öğrenciler;

Amansız bir koşu diye nitelendirdiğimiz SBS'nin son üç kritik ayındayız.Mevsim değişikliği ile gelen yorgunluk ve enerji kaybı bu dönem dikkate alınması gereken en önemli unsurlar.
Neden bu yolda odugumuzun bilincinde olmalı,düşünmeli ve kazanımlarımızı aklımızdan geçirmeliyiz.Neler yapılmalı ve nasıl konsantrasyon sağlanmalı.Bir anlamda nasıl kendimizi güncellemeliyiz.



  • İyi bir lise öğrencisi olmak alacağımız üniversite eğitimi için iyi bir alt yapıdır.

  • Kültürümüzde bir dil bir insan diye tanımlanır.İyi bir yabancı dil eğitimine sahip olmuş olacağız.

  • Beklentileri karşılamış olmanın iç huzurunu yaşayıp mücadelenin sonunda zafer kazanmış bir ruhun özgüvenini taşıyacağız.

  • İyi bir lisede sosyal aktivite,kültür,sanat,spor gibi olanaklar bizi kucaklayacaktır.

Elbette bu yolculuğun sonu dört madde ile özetlenemez.Amaç bahsettiğimiz enerji kaybı, yorgunluk gibi "düşmanların" ortadan kaldırılması içinbazı araçları gündeme getirmektir.

Sevgili Öğrencim,

Son üç ay nasıl değerlendirilir bilir misin?Bilir misin bir öğrenci senenin başından beri ders çalışmamış olsa son üç ayda planlı ve programlı çalışırsa sınavı kazanır.Tam tersi, son üç ayda bahsettiğimiz düşmanlara yenik düşen öğrenci finali olumsuz tamamlar.

Her yönü ile kritik bir dönemdesin unutma!Bugün bir milad olsun,kalk ve başla.A'dan Z'ye tüm derslerin konularını tek tek ele al.Sorularını çöz.Nokta konu dediğimiz ihtiyaca yönelik çalışmaları dikkatle yap.

Sevgili Öğrencim,

SBS rakiplerle mücadele sonunda kazanılan bir başarıdır.Bir anlamda sıralama sınavıdır,puan sınavı değil.Onun için her bilgi ve her ayrıntı rakibinle senin arandaki farkı açacaktır.Bilesin ki zor dönemler iyi fırsatlardır.

Hala sınav kaygısıyla ümitsiz durumda mısın?Ümitsizlik kadar el ayak bağlayan başka bir soyut ifade olamaz.Ümit ki,bizimle vardır ve biz yoksak ümit de yoktur.İnsan kadar gerçektir ümit.

Başarını tanımı hedeflenen,sahip olunabilecek gerçek sonuca ulaşmaktır.Bil ki,herkesin başarı ölçütü aynı değildir.Hedefin aynı olmadığı gibi.Örneğin,sınav hazırlık sürecine başlamış bir öğrencinin ilk puanı 200 ise hedef puanı 480 olabilir mi?Dokunulma olasılığı imkansıza yakın olan hedefler ümitsizliğin kapısını çalacaktır.Aklından çıkarma.Bu bir süreç işidir.Aşamadır.Asıl olan yolda olmak ve adım atabilmektir.Umarım bu cümleler kaygını azaltmıştır.

Senin ve akranlarının yaşadığı sınav yoğunluğunu belki büyüklerin yaşamamıştır.Ama onlar da eğitim öğretim sürecinde algılama ve işlem yeteneği kazanmada senin kadar şanslı değildi.Hem sahip olunan olanaklar hem de teknoloji çağında hayata göz açmak...

Velhasıl hayat senin!Şairin dediği gibi "Gittikçe artıyor yalnızlığımız".Kendinle,bilginle,mesleğin ve kariyerinle başbaşa kalacağın bir gök kubbe burası.Tasında olanın kaşığına geleceği bir gezegende yaşıyoruz.

Dediğim gibi,bugün bir milad olsun başlamak için her şeye yeniden.

EKREM KÖSEOĞLU

1 yorum:

Başak Lara GÜNAL dedi ki...

Önümdeki uzun yolun sonunu görmeden adım atamıyorum.Fakat biliyorum ki adım attıkça görünecek yolun sonu...Bir şeylerin eksiklikleri var yüreğimde,kaygılıyım.Hayalim,hedefim büyük; yapacaklarım yaptıklarım kadar yakın bana ama yine de atamıyorum adım.Güvenemiyorum ayaklarıma.Taşıyacaklar mı beni yada taşıyabilecekler mi ? Ya yarı yolda bırakırlarsa beni!
Biliyorum ki bildiklerim, bilmediklerim yanında hiçbir şey etmiyor.Okumayı, öğrenmeyiseviyorum.Ya sınav stresi? ''Sınav''.İşte yutkunurken takılıyor bu sözcük boğazıma, bir ümitsizlik kaplıyor içimi.Sanki hedefini kaybetmiş bir gemiyim, büyük okyanuslarda arıyorum tayfalarımı.
Diye düşünürken; 2 sayfaya sığdırılmış fakat her sözcükte bin anlam olan sevgili öğretmenim Ekrem Köseoğlu'nun yazısını okudum.Şimdi başıkı kaldırıp etrafıma bakıyorum.Meğer yanımdaymış gemimin tayfaları.Görüyorum onları. Fakat ihtiyacım yok onlara, çünkü biliyorum ki ''Gittikçe artıyor yanlızlığım'' ben kendi bilgimle yürümeye başlıyorum, tasımı dolduruyorum.

Bugün bir milad benim için, her şeye yeniden başlamak için...Teşekkürler öğretmenim.

Öğrenciniz Başak Lara GÜNAL

Yorum Gönder